Jumaat, 8 Februari 2019

Sejarah Tone Group / Tone Wow

Perhatian:
Baca dengan teliti. Percubaan skip boleh menyebabkan anda gagal memahami perniagaan ini.

Sejarah Tone Group / Tone Wow (2010 - Skrg):

Pada mulanya tone group. Tone group adalah satu syarikat yang menjalankan perniagaan menjual simkad prepaid menggunakan telco tune talk.

Sejarah penubuhan:
1. Tahun 2010 - Tone Excel

Ahli: 50,000 orang


2. Tahun 2012 - Tone Plus

Ahli: 100,000 orang.

Syarikat buat kempen penajaan pada tahun 2013:
Hasil: 500,000 ahli.

Syarikat buat lagi kempen penajaan pada tahun 2015: Hasil: 1,000,000 ahli.

Tahun 2017: Trend penurunan bilangan ahli. Ahli hilang lebih banyak dari penambahan ahli baru. Top-top leader cuba bantu pihak pengurusan namun kurang berjaya.

Mutakhir ini, akhirnya syarikat mendapat solusi dgn memperkenalkan produk baru - simkad prepaid line digi. Syarikat bekerjasama dgn digi.


3. Tahun 2018 - Tone Wow Excel / Tone Wow Plus. Satu era yang baru.

Syarikat perkenalkan 4 jenis simkad prepaid tone wow.


Misi: Dengan menggunakan produk sekunder, syarikat beri peluang kpd pengguna hpon untuk buat duit pasif melalui 3 pilihan marketing plan yg berbeza.

Caranya: Beri ganjaran kesetiaan & ganjaran penaja.

4. Pusat service seluruh negara: 260 cawangan, 7,000 service centre.

5. Testimoni kejayaan:

Tone Wow Excel:
1. Mazelan Abas - 1.5j sebulan
Income pertama - RM59
Income ke-100 - RM1.5j sebulan (anggaran)

2. Kak Jah
3. Muhammad Naim

Tone Wow Plus:
1. Tahir Janah

6. Matlamat Tone Wow:
Ingin mencapai lebih banyak kejayaan pada masa depan.

7. Potensi:
1. 30 juta rakyat malaysia
2. 3.4 juta rakyat asing


Penduduk malaysia 32.4 juta
29 juta warganegara, 3.3 juta bukan warganegara

16.7 juta lelaki
16.5 juta perempuan

Umur
65 tahun ke atas 2 juta
15 - 64 tahun 7.7 juta
0 - 14 tahun 7.7 juta

Penduduk bumiputera
20 juta
Cina 6.7 juta
India 2 juta
Lain2 0.3 juta

Klik imej untuk lebih jelas.




8. Persoalan? Rebut segera peluang jika anda nampak peluang itu.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan